Entrevista a l'Enric Eroles, entrenador del Club durant 8 temporades


Des del Club seguim treballant per oferir alternatives a tota la nostra massa social. Per això, després de l’entrevista amb el Roger Renyer, ara fem el pas a una persona vinculada al Club durant molts anys, l’Enric Eroles, que actualment està desvinculat del món de les banquetes de futbol base. 


  • Hola Enric, gràcies per acceptar l’entrevista del Club Esportiu Pla d’Urgell. Ens pots explicar una mica qui ets, d’on ets, i a què et dediques?
R: Hola, en primer lloc agrair-vos l’oportunitat de fer aquesta entrevista. La veritat és que em fa especial il·lusió retrobar-me amb vosaltres després d’un temps fora de les banquetes ja que per mi el CEPU sempre ha estat un club especial.
Pels que no em coneixeu, tinc 31 anys, sóc veí del Poal i un apassionat al món del futbol i de l’esport en general. Actualment exentrenador del CFJ Mollerussa i del CE Pla d’Urgell, gaudeixo de la meva família i de l’esport des d’un altra perspectiva. Em dedico al món de les finances i durant el meu temps lliure practico el running i el futbol sala.


  • Durant quants anys vas ser entrenador al CE Pla d’Urgell? Tenies alguna experiència prèvia com a jugador? I com a entrenador?
R: Vaig començar com a jugador de futbol base federat a l’equip infantil del Poal que es va crear amb nens de Bellvís, Els Arcs i El Poal. En aquell moment el CEPU encara no existia i pocs pobles tenien capacitat de crear un club que tingués varies categories. Posteriorment vaig acabar el futbol base al CFJ Mollerussa, club on vaig iniciar la meva experiència com a entrenador.
Posteriorment, vaig arribar al CEPU on vaig estar entrenant durant 8 temporades. El club i la família que l’envolta sempre em va tractar d’una forma especial i la veritat es que no em va fer falta gaire temps per veure que aquest club es únic en tots els sentits.

  • Com ha canviat el CE Pla d’Urgell des de la 1a temporada en la que tu en vas formar part?
R: Recordo que quan vaig arribar el club encara estava en fase de creació, costava tenir equip a totes les categories i sempre teníem problemes amb els equips que intentaven “pescar” alguns jugadors de nostre club. En pocs anys, la bona feina feta per part de la directiva, cos tècnic i la implicació incondicional de molts pares van fer que aquest club creixés de tal forma que durant el meu últim any ja teníem més d’un equip per categoria.
Quan mires endarrere, també veus que el nivell organitzatiu i d’entrenaments no tenia res a veure amb el que em vaig trobar al principi, ja que al mateix temps que el club creixia, també ho feia a passes agegantades la qualitat de l’educació futbolística i humana d’aquest club.

  • Ara que no hi estàs implicat, com veus el futbol base avui en dia?
R: Crec que s’ha perdut una mica l’essència principal del futbol base. Abans, dins del rigor i la serietat es fomentava una competició sana, amb el màxim treball i esforç, però teníem clar que el futbol era un joc que aportava valors molt positius a cada nen o nena. Ara, penso que s’està orientant massa el treball a la competició i a un futur poc realista, que ens fa perdre de vista que es el que realment vol un nen, que no es més que gaudir d’aquest esport amb els seus amics. Tot això penso que també va molt relacionat a la forma com s’està digitalitzant el món del futbol. Per exemple, no trobo que sigui d’ajuda disposar de classificacions i taules de golejadors en algunes categories...

  • Quin és el teu millor record com a entrenador del CE Pla d’Urgell?
R: Són molts anys al club i podria explicar-vos multitud de bons records i moments viscuts. Particularment, em quedo amb els petits moments en que els nens et demostraven que t’apreciaven dins i fora del camp.

  • I el pitjor?
R: El moment que vaig decidir deixar el club. No va ser fàcil, però en aquell moment no podia compaginar la meva vida personal amb la d’entrenador.

  • Enric, sabem que ets una persona molt activa. En quin projecte esportiu estàs involucrat actualment?
R: Ara mateix estic dins el món del futbol sala. Fa 3 temporades que ens vam animar amb un grup d’amics i vam fundar l’AE El Poal. Ara mateix estem gaudint d’aquest esport com a jugadors i cos tècnic, ja que del Club en soc el President.


  • I per acabar, de cara al futur què? Tornaràs a entrenar a futbol base?
R: Fa pocs mesos que m’he endinsat en el fascinant món de la paternitat. Espero que en pocs anys el Nel, el meu fill, s’aficioni al món del futbol, i com no, vesteixi la camiseta del nostre club i gaudeixi d’aquest esport com ho he fet jo.
D’altra banda, no descarto tornar a entrenar al CEPU ja que m’apassiona fer-ho i més en aquest club, tot i que deixarem que tot vagi fent el seu camí i veurem si tard o d’hora puc tornar amb vosaltres.


Podeu seguir l’Enric a través del seu Instagram:@enrikpoal89
Moltes gràcies Enric, ha estat un plaer!
Equip de Coordinació, CE Pla d’Urgell


Comentaris