Entrevista al Gerard Roig, entrenador i jugador del Club


Entrevista al Gerard Roig Garcia, entrenador del Benjamí D i jugador del Juvenil A.
En aquesta nova entrevista tenim davant el que es coneix com un «One club men», el Gerard Roig, una persona compromesa amb el Club des de sempre, que ha passat per totes les categories i que ha tancat el cercle ja que actualment ja no només és jugador sinó que també fa les tasques d’entrenador.


  • Hola Gerard, gràcies per acceptar l’entrevista del Club Esportiu Pla d’Urgell. Ens pots explicar una mica qui ets, d’on ets, i a què et dediques?
R: Hola, gràcies al Club per fer-me aquesta entrevista i pensar amb mi. Actualment tinc 19 anys i visc a Golmés. En aquests moments estic estudiant el cicle d'esports anomenat CAFEMN a Mollerussa, que es un cicle mitjà d'activitats fisicoesportives.

  • Vas començar de ben petit al Club Esportiu Pla d’Urgell oi?
R: Si, sí, tenia 4 anys i en aquells moments no hi havia debutants encara i vaig començar amb els prebenjamins, sent el més petit de tots. En aquest moment puc dir que soc el jugador que porta més anys al Club.

  • Així doncs, no has jugat en cap altre equip i això que d’opcions segur que no te n’han faltat. Com és que no t’has deixat seduir pels cants de sirena que venen de fora?
R: Sempre he estat vinculat en aquest club, tant de jugador com d'entrenador. M'han contactat de varis clubs però aquí sempre he estat a gust amb els companys, entrenadors i coordinació. Sempre m'he sentit com a casa.

  • Com ha canviat el Club des de que tu vas començar de ben petit fins ara que ja formes part de l’equip tècnic?
R: Ha passat molt de temps, i moltes coses han canviat, per exemple en la manera d'entrenar, ara es demana molta possessió de pilota, anys endarrere quasi tot era entrenaments físics. També els camps han millorat força ja que abans gairebé eren tots de terra, pràcticament sense gespa.
 

  • Com a entrenador, com valores l’aposta que fa el Club pels entrenadors i entrenadores de la casa?
R: Penso que es el millor que es pot fer, apostar per "gent de casa", que han estat vinculats al club. Avui dia falten entrenadors qualificats i si es dona l'oportunitat als joves es pot treure un molt bon rendiment.


  • Valora globalment la temporada del Benjamí D fins a l’aturada pel Covid 19.
R: Aquesta temporada ha estat curta, es una llàstima ja que anàvem bastant be a la classificació. Es un equip competitiu, amb moltes ganes i amb molta il·lusió. Crec que si tot hagués anat bé estaríem a les primeres posicions. Els pares i mares han estat molt entregats amb l'equip i el projecte, això ajuda molt i et facilita les coses.

  • Quin és el teu millor record o records com a jugador del CE Pla d’Urgell?
R: El més important va ser quan vam anar a competir contra l'escola del FC Barcelona, vam fer una sortida de club amb varis autocars plens de jugadors, pares i família. Recordo que aquell partit el vam perdre però vaig marcar un gol i penso que va ser el mes important que havia fet mai. També cal destacar les sortides que vam fer a camps com el de l'Espanyol, el Nàstic de Tarragona... Tinc molt bon record també dels torneigs de Setmana Santa a Cambrils i Salou


  • I el pitjor?
R: Va ser la temporada passada, quan hem vaig lesionar dels lligaments creuats del genoll al camp del Linyola, va ser al mes de març en un partit de lliga, hem van operar dos mesos després a la mutualitat de la FCF. Des de llavors porto sense competir, no m'havia lesionat mai d'aquesta manera. Per sort ja fa aproximadament dos mesos que tinc l'alta mèdica i estic entrenant amb l'equip juvenil.

  • Tens una família molt implicada amb el Club. El teu pare i la teva germana també hi estan vinculats oi?
R: Sí, la meva germana està jugant a la categoria femení des de que el club va apostar per aquest projecte i el meu pare es membre de la junta des de dels inicis 


  • I per acabar, de cara al futur què? Tornaràs a entrenar a futbol base?
R: M'agradaria continuar vinculat al mon de l'esport i seguir jugant a futbol la temporada vinent. Des de l'any passat a més, tinc el nivell 2 d'entrenador i la meva intenció es seguir entrenant al futbol base del Club Esportiu Pla d’Urgell. 
 
Podeu seguir el Gerard a través del seu Instagram: @gerard_roig68
Moltes gràcies Gerard, ha estat un plaer!
Equip de Coordinació, CE Pla d’Urgell


Comentaris